Světoznámý výrobce sportovního oblečení Nike, který je na trhu od roku 1971, již mnohokrát překvapil spoluprací s různými značkami. Před několika dny oznámil spojení sil s ikonickým prodejcem šperků Tiffany, který je od ledna loňského roku součástí konglomerátu LVMH. Zprávu oznámily značky společně na sociálních sítích a okamžitě poskytly první snímky exkluzivních tenisek a dalších produktů, které ze spolupráce vzešly.
Legendární klenotnictví Tiffany & Co. bylo v lednu 2021 koupeno společností LVMH za 15,8 miliardy dolarů a od té doby Alexandre Arnault, syn generálního ředitele LVMH Bernarda Arnaulta, značku přebudoval, aby přilákala mladší generaci – mezi její nejnovější ambasadory patří Jay Z a Beyoncé. Toto spojení pomohlo společnosti Tiffany zvýšit její hodnotu o více než 18 %. Podle Arnaulta je cílem spolupráce se společností Nike přenést šperky Tiffany do světa módy, kde LVMH – Louis Vuitton, LOEWE a Rimowa rovněž zaznamenaly úspěch. V současné době zaplňují výrobky Tiffany více než 300 maloobchodních prodejen po celém světě.
Značka Tiffany se již dříve angažovala v oblasti módy, aby rozšířila pole svého působení, a navázala spolupráci se společnostmi Supreme, Fendi, Patek Philippe a s umělcem Danielem Arshamem a Nadací Andyho Warhola pro výtvarné umění. Nový „vítr do plachet“ nepochybně prospěl i akciím mateřské společnosti LVMH, které po oznámení mírně vzrostly. Za poslední rok vzrostly akcie společnosti na pařížské burze o 14 procent a při pohledu na pětiletou výkonnost můžeme vidět nárůst o 223 procent.*
Podrobnosti o spolupráci byly zveřejněny v úterý
Nike x Tiffany & Co. Tenisky Air Force 1 1837 v černém semišovém provedení s modrým swooshem (podpisový symbol Nike) a stříbrným prvkem na patě budou uvedeny na trh 7. března 2023. Tyto tenisky byly vytvořeny jako pocta ke 40. výročí prvního modelu Nike Air Force 1. Společnosti Tiffany a Nike o uplynulém víkendu zveřejnily první informace o svém exkluzivním produktu na Instagramu, Facebooku a LinkedIn. Veškeré snímky a podrobnosti poskytli veřejnosti v úterý. Odhadovaná maloobchodní cena je 400 dolarů za pár. Právě tato skutečnost milovníky tenisek nenadchla, stejně jako minimalistické použití typické modré barvy Tiffany. Přesto ohlášený produkt vyvolal ve světě módy rozruch a slibuje velký zájem o výsledek této spolupráce.
Nezůstali jen u tenisek
Spolu s teniskami bude vydána i stříbrná kolekce, která zahrnuje šněrovačku, kartáč na boty a ozdobný přívěsek dubrae na tkaničky. Boty budou k dostání ve dvou obchodech Tiffany & Co. v New Yorku a ve vybraných prodejnách Nike v Severní Americe a také celosvětově prostřednictvím aplikace SNKRS společnosti Nike.
Šperky jako potenciální investice do budoucna
Podle společnosti Grand View Research se předpokládá, že celý klenotnický průmysl do roku 2030 vzroste o 8,5 % a dosáhne hodnoty 518 miliard dolarů. [1] Společnost Nike se na tom chce přirozeně podílet a spolu s Tiffany & Co vstoupila na trh jedinečným způsobem. Společnost Nike také uvedla, že tenisky Tiffany jsou vůbec prvním „legendárním párem“ bot, které vyrobila. Uvidíme, zda se kolekce bude prodávat podle očekávání a zda se to projeví na výkonnosti akcií obou výše uvedených společností. Na rozdíl od LVMH jsou akcie NIKE obchodované na americké burze NYSE v červených číslech, ačkoli při pohledu na pětiletou výkonnost můžeme pozorovat růst o 70 %.*
Olívia Lacenová, analytička společnosti Wonderinterest Trading Ltd.
*Předchozí výkonnost není zárukou budoucích výsledků.
[1] Výhledová prohlášení vycházejí z předpokladů a současných očekávání, která mohou být nepřesná, nebo ze současného ekonomického prostředí, které se může změnit. Tato prohlášení nejsou zárukou budoucí výkonnosti. Zahrnují rizika a další nejistoty, které je obtížné předvídat. Výsledky se mohou podstatně lišit od výsledků vyjádřených nebo naznačených v jakýchkoli výhledových prohlášeních.