Ekonomika

Sociální obchodování – co to je a proč se jím zabývat?

Jak zbohatnout sledováním jiných

Sociální obchodování je fenomén poslední doby v oblasti obchodování přes internet. Je zaměřený hlavně na retailové klienty a investory a umožňuje přístup k finančním trhům skutečně každému. Teoreticky můžete být osoba, která o obchodování na měnových trzích nemá vůbec žádné ponětí, a přesto na měnových trzích vydělat. Realita je však mnohdy jiná. Jistě se ptáte, jak to vlastně funguje?

Jak sociální obchodování funguje?

Sociální obchodování funguje na jednoduchém principu – jedna strana, kterou jsou poskytovatelé signálů, čili osoby, případně instituce, které poskytují obchodní signály. Druhou skupinou jsou pak příjemci těchto signálů, kteří je mohou sledovat buď automaticky, nebo manuálně.

Pokud je sledují automaticky, pak ve chvíli, kdy poskytovatel signálů otevře nějaký obchod na svém účtu, ten samý obchod se otevře i na účtu všech jeho následovníků. Takto dochází přenášení signálů.

V případě manuálního obchodování může investor sledovat něčí signály pouze s pomocí emailu či sms. Ve chvíli, kdy poskytovatel signálu zadá příkaz, obdrží následovník zprávu, že byl vydán nový signál. Následovník pak má možnost si vybrat, zda signál otevře, či nikoliv. Tento způsob je mnohem méně využívaný, protože vyžaduje mnohem víc pozornosti. V případě automatického kopírování signálů nemusí investor své signály vůbec sledovat, o vše se stará systém automaticky. Od otevření až po uzavření obchodu. Jediné, co musí klient nastavit, je výše lotů.


Pokud se ptáte, kdo možnost sociálního obchodování nabízí, tak mezi nejznámější patří společnost eToro

Viz náhled na záložku pro sociální obchodování v platformě:

Sociální obchodování v platformě MetaTrader 4

O tom, jaké další společnosti nabízí možnost sociálního obchodování, si povíme v některém z dalších příspěvků. Pojďme se nejprve podívat na to, jaké takové obchodování ve skutečnosti je.

Teorie a realita sociálního obchodování

Teorie sociálního obchodování zní hezky. Vložíte peníze na účet, necháte je tam ležet a ostatní vydělávají za vás. Problém je ovšem v tom, že vy musíte vybrat ty obchodníky, kteří za vás budou obchodovat. Dále musí zvolit riziko, se kterým budou poskytovatelé signálů nakládat. I když zvolíte ty nejlepší, tak historická úspěšnost nemusí nutně zaručovat úspěch. Dříve či později poskytovatelé signálů selhávají a když se tak stane, vás sebou stáhnou dolů.

Zároveň je velmi důležité zjistit, jakým obchodním stylem poskytovatel signálů obchoduje. Je to scalping, hedging, intradenní obchodování, swingové obchodování či jiný způsob? Jaké instrumenty obchodník obchoduje? Jaký je maximální počet obchodů, které daný obchodník najednou otevře? Všechny tyto aspekty je před otevřením účtu za účelem sociálního obchodování nutné zvážit. Pokud nemáte s obchodováním žádné zkušenosti, doporučujeme se obrátit na někoho, kdo je má.

Pokud však více, co chcete a umíte odhadnout zkušenosti poskytovatelů, může se sociální obchodování stát jednoduchým, snadno dostupným a časově nenáročným způsobem, jak vydělat peníze na trzích.

V případě, že už zkušenosti se sociálním obchodováním máte, podělte se o ně s ostatními pod tímto příspěvkem.

Štítky
Více

Aktuální články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Zavřít