Ekonomika

Burzovní novinky v automobilovém průmyslu

Společnosti v automobilovém průmyslu mohou nyní přilákat zákazníky například novými nebo modernizovanými modely, nabídkou slev na konci roku. Na druhou stranu je pro ně důležité, aby výrobci originálního vybavení zrychlili výrobu, dovoz a dodávky, aby si udrželi vysoký počet nevyřízených objednávek. S jakými novinkami přicházejí automobilky v současné době a co na to trh?

Mercedes-Benz

Společnost nedávno zahájila zdvojnásobování výrobní kapacity elektromotorů na 1 milion kusů ve svém závodě v Untertuerkheimu. Další důležitou a nezbytnou změnou v dnešním světě, který se musí vyrovnat s vysokou inflací a nadcházející recesí, je optimalizace nákladů.

Vedení německé automobilky se proto rozhodlo a učinilo razantní krok. Restrukturalizace závodu v jihozápadním Německu bude založena na 20% snížení fixních nákladů do roku 2025 ve srovnání s rokem 2019 a na snížení počtu zaměstnanců. Z hlediska provádění změn mohou být akcie pro mnoho investorů zajímavou volbou. [1]

Výkonnost společnosti Mercedes Benz Group AG za posledních 5 let. (Zdroj: Investing)

Porsche

Společnost, která se zaměřuje na výrobu sportovních vozů, má za sebou silný start jako samostatně kótovaná společnost. Její růst nezastavily ani výkyvy v dodavatelském řetězci a vysoké ceny energií. Od oddělení od mateřské společnosti Volkswagen vzrostla její hodnota o téměř 30 % a nyní se může pochlubit vysokými ziskovými maržemi. Společnost také oznámila, že se připojí k referenčnímu indexu DAX, na což její akcie reagovaly opětovným růstem. S tržní hodnotou více než 88 miliard eur má výrobce populárních sportovních vozů v současnosti větší hodnotu než Mercedes Benz.

V příštích několika letech očekáváme, že nejdůležitějším tématem bude segment elektromobilů a nástup ekologických technologií.
Výkonnost společnosti Porsche Automobil Holding SE za posledních 5 let. (Zdroj: Investing)

Budoucnost odvětví

V příštích několika letech očekáváme, že nejdůležitějším tématem bude segment elektromobilů a nástup ekologických technologií. Makroekonomické faktory však budou mít na výrobce i nadále silný vliv. Firmy se obávají především nedostatku čipů, rostoucích úrokových sazeb a vysoké inflace. 

Lucía Žárská, analytička společnosti ProfitLevel

Štítky
Více

Aktuální články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button
Zavřít