Zdraví a životní styl

3 ásany pro zdravé ledviny

Zimní období je nejlepší čas pro péči o své ledviny. Ledviny hospodaří s vodou, zahřívají tělo, podporují trávicí oheň, odpovídají za tvorbu hormonů a zajišťují transport živin a komunikaci mezi buňkami. Ledvinám nesvědčí chlad, alkohol, drogy a další stimulanty, stres, nedostatek spánku a obecně nezdravý životní styl.

A které tři jednoduché ásany můžeme zařadit do našeho denního programu pravidelně?

Nízká kobra

Začínáme v leže na břiše, dlaně jsou opřené pod rameny. S nádechem zvedáme hlavu, hrudník a ramena od podložky, paže nepomáhají, dlaně jsou volně odložené na podložce. Pohled směřuje před sebe. Ramena směřují od uší. Nohy máme aktivně protažené do dálky. S výdechem pokládáme tělo na podložku. Můžeme přidat variace: S nádechem směřovat pohled střídavě doprava, výdech pokládáme se na podložku, s dalším nádechem pohled vlevo a znovu výdech do podložky. Opakujeme 5 nádechů a výdechů na každou stranu.

Sedící kočka

Začínáme v sedu na patách nebo sedu zkříženém. Rovná páteř, pohled před sebe. Dlaně uložíme na kolena, paže propnuté. Pokud se paže při sedu zkříženém krčí, uchopte ze stran chodidla. S nádechem pohyb páteří vpřed, otvíráme hrudník, s výdechem páteř vzad – vyhrbíme. Po celou dobu držíme napnuté paže. Opakujeme 5x a poté změníme směr, nádech vyhrbíme páteř vzad a výdech otevřeme hrudník. Opět opakujeme 5 nádechů a výdechů.

Létající vlasy

Cvik je výborný pro páteř, ledviny i nadledvinky, také posiluje vlasy. Posadíme se do tureckého sedu nebo sedu na patách, držíme rovná záda. Před tělem zahákneme pevně ruce do sebe ve výši ramen, tak aby byly paže vodorovně, lokty směřují do stran. S nádechem otáčíme trup vlevo, zároveň táhneme levý loket vzad, otáčíme i hlavu a díváme se přes rameno dozadu. S výdechem vpravo, táhneme pravý loket vzad a díváme se dozadu. V průběhu otáčení vnímáme poletující vlasy. Lokty by neměly klesnout, předloktí a nadloktí by mělo být stále ve stejné vodorovné poloze. S výdechem vtahujeme pupík. Provádíme 5 opakování na každou stranu( Nádech vlevo, výdech vpravo a poté začínáme od pravé nádech a výdech vlevo).

Na závěr spojíme dlaně před hrudníkem a rychlým třením vytvoříme teplo. Teplé dlaně přiložíme na oblast ledvin, můžeme i zde pokračovat v lehkém tření bederní oblasti.

Během dne si dopřejeme potraviny tmavé barvy – borůvky, datle, mák, černý sezam, prohřívací čaj, teplou kaši nebo polévku.

Vaše ledviny budou zdravé a spokojené.

Mgr. Kamila Rubešová, https://www.kamilarubesova.eu/

Štítky
Více

Aktuální články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button
Zavřít