9 důvodů proč používat Google Tag Manager
Google Tag Manager neboli Správce Značek Google je skvělým nástrojem pro přidávání kódů a pixelů na web. Umožňuje toho ale mnohem víc. Díky němu můžete ze svého webu sbírat v podstatě jakákoliv data a dokonce i přidávat na stránky vlastní obsah. Přes GTM je možné na web přidat například i lištu s upozorněním ohledně Cookies. Dokáže významně zjednodušit práci marketérům i tvůrcům a správcům webových projektů. Podívejte se na jeho hlavní výhody:
1. Jen jeden kód
Do kódu stránek stačí přidat jen jeden snippet a všechny další scripty se pak vkládají již přes Google Tag Manager, kde lze snadno nastavit za jakých podmínek a na které stránky se má daný úryvek kódu přidat. Odpadá tedy nutnost zadávat tuto práci vývojářům a programátorům a vytěžovat tak jejich vzácné kapacity.
2. Přehlednost
V GTM vidíte vše na jednom místě. Jaké kódy kde na webu jsou, kdy se spouští, jaká data odesílají atd. Díky verzování je snadné se vrátit k předchozí publikované verzi a také díky němu může pracovat více lidí současně na jednom projektu a jejich práce bude přehledně oddělena od změn, které provedli ostatní.
3. Flexibilita
Obsah lze přidat nebo deaktivovat jen na jeden klik. Přes GTM je možné snadno nasazovat a testovat nové marketingové technologie. Základní práce v Google Tag Manageru je snadná a díky srozumitelným návodům v Nápovědě Google ji zvládne skoro každý, kdo dobře ovládá počítač a umí se zamyslet.
4. Snadné nastavení Google Analytics
Google Analytics a GTM jsou spolu úzce propojeny a díky tomu lze i bez tvorby složitějšího měřícího kódu nastavit také měření událostí jako například stažení souboru, odchod na cizí weby, klik na tlačítko apod. Takové nastavení už sice vyžaduje podrobnější znalost těchto nástrojů a způsobu měření dat, ale stále je to pohodlnější varianta, než ruční přidávání měřících kódu do stránek.
5. Duplikace a využití dat
Další výhoda Google Tag Manageru je v tom, že stačí když si určitou informaci na stránky přidáme jen jednou a pak tuto informaci můžeme pomocí GTM předat do více měřících kódů – nejčastěji do Google Analytics a konverzních kódů Adwords a Sklik. A takových příkladů najdeme mnoho. Pokud spravujete více webů, tak se přímo nabízí využít duplikaci nastavení. Základní nastavení měření bývají často stejná nebo podobná. Stačí tedy nastavení zduplikovat a změnit jen identifikátory a další potřebné detaily.
6. Testovací mód
Předtím, než své nastavení vypustíte do světa se hodí tzv. debug konzole, která umožňuje snadný náhled a testování funkčnosti a spouštění jednotlivých skriptů. Konzole se mi zobrazí přímo na webu, u kterého kódy nastavuji a já přímo při procházení stránek a klikání na prvky vidím jaká data se odesílají. Veškeré skripty je tedy možné bez jakéhokoliv rizika na webu ladit a testovat. GTM také sám kontroluje možné základní chyby v nastavení.
7. Rychlejší načítání
V některých zákoutích internetu se setkáte i s tvrzením, že GTM web zpomaluje, ale pravdou je přesný naopak. Díky asynchronnímu načítání všech kódů je rychlost načítání webu znatelně vyšší a samotné scripty se mohou načítat až o 70% rychleji. A dokonce je možné určovat pořadí jejich spuštění.
8. Snadné sdílení přístupu
Podobně jako u Google Analytics se v Google Tag Manageru snadno nastavuje kdo a na jaké úrovni bude mít do nástroje přístup. Na pár kliknutí lze umožnit například agentuře, aby vám nastavila měření kampaní, které vám spravuje. V historii úprav se pak můžete podívat jakou práci kdy kdo v GTM odvedl.